E-İMZA BAŞVURU DETAYLARI
E-imzaya başvuru yapabilmeniz için MEBBİS kayıtlarında ünvanınızın uygun olması gerekmektedir. (örnek; Müdür, MüdürYrd, Memur, VHKİ ) Aksi halde başvuru TÜBİTAK sistemi tarafından otomatik reddedilmektedir.
https://portal.kamusm.gov.tr/bp/meb.go sayfasından başvuru 2 şekilde yapabilir.
1-Eğer e-imza sertifikanızın süresi bitmeye yakın 1 ay yada 1 hafta öncesinden e-imzalı şekilde başvuru yapabilirsiniz.(ıslak imzalı forma gerek kalmadan) bu yöntemle sertifika çabuk gelir
2-Ancak sertifika süreniz bitmiş ve e-imza ile yazıları imzalayamıyorsanız ıslak imzalı form ile başvuru yapmanız gerekmektedir. Formun çıktısı alınıp bilgiler kontrol edildikten ve imzalandıktan sonra;
Kamu Sertifikasyon Merkezi
TÜBİTAK Gebze Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ
adresine posta yada kargo ile gönderilmelidir.
TÜBİTAK'a ulaşmayan formlara sertifika verilmemektedir.
Not: İlgili sayfada üzerinden başvuru yaptıktan sonra başvurunuzu e-imzalı veya e-onaylı olarak tamamladıysanız tekrar sayfaya giriş yapmayı denemeyiniz.
Sertifika(E-imza) başvurum ne durumdadır?
Cep telefonlarınıza ve KAMU SM ye başvururken vermiş olduğunuz e-posta adresine gelen bilgilendirme mesajlarını takip ediniz.
Sertifikamı(E-imzamı) aldım ne yapmalıyım?
http://www.kamusm.gov.tr/islemler/sertifikami_aldim_ne_yapmaliyim/ sayfasındaki işlemleri yaparak sertifikanızı (e-imzanızı) kullanmaya başlayabilirsiniz.
Sertifikam kuryede nasıl takip ederim?
Cep telefonunuza gönderilen sms mesajı veya mail adresinize gönderilen e-posta içinde yer alan gönderi barkodu ile https://takipagt.aktif.com sayfasından takip edebilirsiniz.